Tuesday, July 12, 2011

~unTaian mAdah pUjaNggA~

salam sume~
kali nie nak post ayat2 jiwang..hehe..
ayat2 nie mostly sy penah tulis kat fb..sje je wat kenangan dlm blog plak..huhu..;)






Tidak perlulah dia itu Huffaz kerana saya pun bukanlah seoarang hafizah,tak perlulah semestinya dia seorang doktor atau jurutera kerana saya bukanlah yang bijaksana,cukup kita mohon yang sekufu iman dengan kita~


Don’t be too hurry in love, find a companion who can guide you not only in Dunya, but in akhirah. Who can pick you up when you fall, who can remind you when you forget, love you with all his might, someone that will hold your hands through thick and thin & lead you to the Jannah.. ♥


♥ Saya rasa awak suka saya
♥ Saya pun rasa saya suka awak
♥ Tapi saya taknak kita jadi macam orang lain
♥ Saya nak berkat Allah
♥ Biarlah awak fikir saya sombong taknak layan awak
♥ Biarlah apa pun orang nak cakap
♥ Cuma kalau satu hari nanti awak rasa saya layak jadi ibu kepada anak awak
♥ Jumpalah mak ayah saya
♥ Kita bercinta lepas nikah ~ ♥ ~



Jika hatimu seputih awan ♥ Jangan biarkan ia mendung

Jika hatimu sejernih air ♥ Jangan biarkan ia keruh

Jika hatimu seindah bulan ♥ Hiasi ia dengan iman

Jika hatimu gundah ♥ Hibur dia dengan zikir

Jika hatimu luka ♥ Obati dengan sedekah dan doa

Jika hatimu terusik ♥ Hibur dia dengan kasih sayangmu

Jika hatimu tersiksa ♥ Bebaskan dia dengan Tawakkalmu



Ramai yang berkata, apabila bercinta selalunya gusi lebih lembut daripada lidah. ^_^. Apapun, cinta itu fitrah dan tiada hukum yang tepat untuk menghakimi cinta. Namun, manusia harus bijak membimbing cinta agar tidak tersasar daripada jalan yang telah ditetapkan oleh-Nya. Cinta paling agung adalah cinta hamba kepada Tuhannya dan cinta Tuhan pada hamba-Nya :)


..... (¯`v´¯)♥ Maafkan bila ku tak SEMPURNA,
.......•.¸.•´ Cinta ini tak mungkin ku cegah,
....¸.•´ Ayat-ayat cinta bercerita Cintaku padamu,
... ( Bila bahagia mulai menyentuh,
☻/ Seakan ku bisa hidup lebih lama,
/▌♥♥ Namun harus ku tinggalkan cinta
/ \ ♥♥ Ketika ku BERSUJUD.. ♥♥♥



husband to his wife:
I want you to say :" I love you", In front of the whole world.
wife: approached her beloved husband, and whispered in his ear
" I love you ..."
husband, turned to her and said sadly :" Why you did not say it to the whole world?"
wife said:
"Because you are the whole world to me." ....♥ ^_^
(nk ckp mcm nie jgk la ble dh kwin nnti..hehehe..)



Al Khawarizmi,seorang ahli Matematik Islam ditnya tntg wanita t'baik.
Dia m'jwb :
-Jika wanita solehah dan beragama = 1
-Jika dia cantik; tambah 0 kepada 1 =10
-Jika dia kaya ; tambah lagi 0 = 100
-Dan jika dia dari keluarga baik-baik ; tambah lg 0 = 1000
Tetapi jika yang "1" tiada..maka..tiada apa yang tersisa pada wanita tersebut kecuali sekelompok "0"



hukum cinta-
Cinta itu memberi, cinta itu mendengar, cinta itu berkorban, cinta itu tanggungjawab, cinta itu mendoakan dan cinta itu memaafkan.
~iluvislam~

so jgn la sesuke ati je ucap "aku cinta padamu" kpd mereka yg bkn sepatutnya kerana sesungguhnya
Setiap cinta yang dilafazkan
Bukanlah sekadar mainan
Tetapi sebuah janji..(mahar cinta_devotees)



‎~•♥•~•♥•~
Jika tidak mampu menjadi garam yang memasinkan ikan, jangan jadi lalat yang membusukkannya. Jika tidak dapat mengucapkan perkataan yang baik, banyakkan diam. Jika dirasakan memberi nasihat dirasakan terlalu berat, cukuplah menghulurkan doa dan munajat buat mereka ! ^_^



‎~•♥•~•♥•~
♥ tak perlu layaknya dongeng....
"pangeran menjemput sang putri dgn kereta kencanaNya."

♥ tak perlu lah seperti kisah romeo dan juliet.
..."yg berani mati hanya dengan mengatas namakan cinta semua makhluk-Nya."

Cukuplah ia.......

♥ "seekor LEBAH....
yg sentiasa memuji keagungan-Nya.
memasuki taman larangan dgn sopan santunnya.
dan bertemu dgn mawar berduri yg terjaga oleh tuannya...:)

~•♥•~•♥•~



Akan terbit rasa cinta bila mata bertemu mata. Akan terbit rasa sayang bila
hati bertemu hati. Akan terasa kebesaran-NYA bila dahi bertemu sejadah.



ya Allah jika aku bukan pemilik tulang rusuknya..

jangan biarkan aku merindukan kehadirannya..

jangan biarkan aku melabuhkan hatiku dihatinya..

kikiskanlah pesonanya dari pelupuk mataku..

Dan jauhkanlah dirinya dari relung hatiku ini..
Amin ya rabbal alamin...~



·Jangan tertarik kepada seseorang kerna parasnya, sebab keelokan paras dapat
menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya kerna kekayaan
dapat musnah. Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatmu
tersenyum, kerna hanya senyum yang dapat membuat hari-hari yang gelap
menjadi cerah.·



Kalau sayang,
sebut. tunjuk. buktikan.
Takut nanti terlambat. tak sempat.
diri sendiri juga dalam kerugian...
[Hilal Asyraf]





No comments:

Post a Comment