Friday, December 3, 2010

~keep recite ok~


salam sume..
arini nk straight 2 de point..huhu..
ltey kot loyar buruk all de time..yeke?.hehe..

ok2..nie nk cite ble sy ym dgn A smlm..(lbey kurang la ye..)

A:adik ade kwn rapat x?.
sy:ade je..
A:laki ke perempuan?.
sy:dua2 ade..tp yg laki dh jrg cntact dh..
A:bley tukar x?.
sy:???(tertanya2...nk tukar ape kebenda nie?.)
A:tukar kwn rapat 2 dgn Al-Quran..bley ye?.
sy:hmm..(terkedu)

ehmm..ble pikir2 blik btol la kn..kte sepat0tnye jdkn Al-Quran as our best friend..
kn Al-Quran 2 kn panduan hidup kte..
jgn duk asyik mengadap muvi korea,novel2 cinta, magazine or bku stdy smata2..
sesetgh org..time kcik2 dulu bkn main rjin pi umah tok guru mengaji..
tp bila dh khatam..(pdahal bru skali khatam kot)..trus x hiraukn dh Al-Quran..sdey2..(T_T)


Andai Al-Quran bisa bicara, ia akan berkata:
"waktu kau masih anak2, kau bagai teman sejatiku..dgn wudhu' kau sentuh aku..dalam keadaan suci kau pegang aku..kau baca dgn lirih dan keras..
sekarang kau telah dewasa...nmpaknya kau sudah tidak berminat lg padaku..
apakah aku bacaan yg usang?.
yg tinggal sejarah?.
skrg kau simpan aku rapi..kau biarkan aku sendiri..
aku menjadi kusam dlm almari..
berlapis debu,dimkn kutu..
kumohon peganglah aku kembali..
krn AKU AKAN JD PENERANG DALAM KUBURMU!!!


 




 





No comments:

Post a Comment